November 30, 2015

obracun situacija u gradjevinarstvu

Pozdrav

Zanima me da lli neko moze da mi kaze kako se vrsi obracun situacija u gradjevinarstvu...imam klijenta koji to radi sam a ja to obradjujem knjigovodstveno...posto imamo dosta ulaynog pdv nameravamo da trazimo povracaj...ali nisam sigurna da li je to ispravno sa stanovista obracuna situacija posto se materijal nabavlja za celu firmu periodicno i nema preciyne evidencije kolko ce cega na koju situaciju odnosi...i nisam sigurna dal u tom slucaju moram i zalihe da vodim...

Odgovori:

Kada je u pitanju situacija, Nadzorni organ svojim potpisom potvrdjuje da su radovi izvedeni u kolicinama i kvalitetu koji su navedeni. Ne vode se posebno zalihe, a kada sam ja imala kontrolu poreske, inspektorka je trazila Normative za ugradjeni pesak, sljunak i sl. Ti Normativi postoje u gradjevinarstvu, znaci ne pravite ih vi.
Ako je ugovorena pozicija radova u ukupnom iznosu rad+materijal, tada moze traziti ulazne fakture za materijal, tu situaciju sam takodje imala, i pozicije u situaciji u kojima je to ugradjeno. To znaci da ne mozete nabaviti 10 prozora, a u situaciji je pozicija ugradnje 8 prozora, a nemate drugi dokaz sta je sa preostala dva
..................

hvala vam puno...mada ja ovde imam konkretno situaciju da se radi o izodjenju uglavnom zavrsnih radova...a ulazni racuni se uglavnom odnose na razne farbe boje, onda razni alat koji se odmah rashoduje, takodje i na usluge odvozenja suta i itd... ja konkretno iskreno i ne znam kako to sve izgleda na terenu jer knjizim samo racune...mnogi od njih su gotovinski...
..................

Meni izvodjaci, kada dostavljaju racune na knjizenje na njima potvrdjuju na koje se gradiliste odnosi trosak, jer im vodim klasu 9- obracun troskova i ucinaka, a na kraju godine rade popis nedovrsene proizvodnje, ako je ima, a najcesce je to situacija.
U obracunu nedovrsene proizvodnje je stepen zavrsenosti radova, na osnovu kojeg se prema utrosenom materijalu i izvedenim radovima utvrdjuje vrednost zaliha nedovrsene proizvodnje i knjizi u finansijskom kao povecanje ili smanjenje zaliha.
Ovo se odnosi na situaciju da moji klijenti nemaju magacin, vec materijal direktno odlazi na gradiliste i tamo se ugradjuje.
Ako klijent ima magacin u svom poslovnom prostoru, onda bi morao da vodi ulaz materijala po fakturama dobavljaca, a izlaz - interna otpremnica na gradiliste - sto je verovatno neizvodljivo za nase klijente, a na kraju godine da radi popis zaliha materijala i nedovrsene proizvodnje.
..................

Izvor: URRGB forum
...

0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.


Sponzori sajta: