Pozdrav
Zanima me da lli neko moze da mi kaze kako se vrsi
obracun situacija u gradjevinarstvu...imam klijenta koji to radi sam a
ja to obradjujem knjigovodstveno...posto imamo dosta ulaynog pdv
nameravamo da trazimo povracaj...ali nisam sigurna da li je to ispravno
sa stanovista obracuna situacija posto se materijal nabavlja za celu
firmu periodicno i nema preciyne evidencije kolko ce cega na koju
situaciju odnosi...i nisam sigurna dal u tom slucaju moram i zalihe da
vodim...
Odgovori:
Kada je u pitanju situacija, Nadzorni organ svojim potpisom potvrdjuje
da su radovi izvedeni u kolicinama i kvalitetu koji su navedeni. Ne vode
se posebno zalihe, a kada sam ja imala kontrolu poreske, inspektorka je
trazila Normative za ugradjeni pesak, sljunak i sl. Ti Normativi
postoje u gradjevinarstvu, znaci ne pravite ih vi.
Ako je ugovorena
pozicija radova u ukupnom iznosu rad+materijal, tada moze traziti ulazne
fakture za materijal, tu situaciju sam takodje imala, i pozicije u
situaciji u kojima je to ugradjeno. To znaci da ne mozete nabaviti 10
prozora, a u situaciji je pozicija ugradnje 8 prozora, a nemate drugi
dokaz sta je sa preostala dva
..................
hvala vam puno...mada ja ovde imam konkretno situaciju da se radi o
izodjenju uglavnom zavrsnih radova...a ulazni racuni se uglavnom odnose
na razne farbe boje, onda razni alat koji se odmah rashoduje, takodje i
na usluge odvozenja suta i itd... ja konkretno iskreno i ne znam kako to
sve izgleda na terenu jer knjizim samo racune...mnogi od njih su
gotovinski...
..................
Meni izvodjaci, kada dostavljaju racune na knjizenje na njima potvrdjuju
na koje se gradiliste odnosi trosak, jer im vodim klasu 9- obracun
troskova i ucinaka, a na kraju godine rade popis nedovrsene proizvodnje,
ako je ima, a najcesce je to situacija.
U obracunu nedovrsene
proizvodnje je stepen zavrsenosti radova, na osnovu kojeg se prema
utrosenom materijalu i izvedenim radovima utvrdjuje vrednost zaliha
nedovrsene proizvodnje i knjizi u finansijskom kao povecanje ili
smanjenje zaliha.
Ovo se odnosi na situaciju da moji klijenti nemaju magacin, vec materijal direktno odlazi na gradiliste i tamo se ugradjuje.
Ako
klijent ima magacin u svom poslovnom prostoru, onda bi morao da vodi
ulaz materijala po fakturama dobavljaca, a izlaz - interna otpremnica na
gradiliste - sto je verovatno neizvodljivo za nase klijente, a na kraju
godine da radi popis zaliha materijala i nedovrsene proizvodnje.
..................
Izvor: URRGB forum
obracun situacija u gradjevinarstvu
...
0 comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.