Izvor: RZS
Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera
prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za
ličnu potrošnju.
Cene proizvoda i usluga lične potrošnje u maju 2019. godine, u odnosu na april 2019. godine,
u proseku su niže za 0,3%. Potrošačke cene u maju 2019. godine, u
poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 2,2%, dok su
u poređenju sa decembrom 2018. godine, povećane za 2,0%, u proseku.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga
klasifikovanih prema nameni potrošnje, u maju 2019. godine, u odnosu na
prethodni mesec, pad cena zabeležen je u grupama Hrana i bezalkoholna
pića (-1,5%) i Zdravstvo (-0,1%). Rast cena je zabeležen u grupama
Restorani i hoteli (0,8%), Transport (0,7%), Komunikacije (0,6%), u
grupama Odeća i obuća i Nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana
(za po 0,3%) i u grupi Stan, voda, električna energija, gas i druga
goriva (0,1%).
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
Indeksi potrošačkih cena – maj 2019. godine
...

0 comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.